Vardagsrumsbord

17 Feb

Har varit sjukskriven i snart två veckor. Och det är fruktansvärt tråkigt att inte kunna göra något vettigt på dagarna. Ligger mest i soffan och kollar på något tråkigt i TV:n eller surfar runt på internet för att leta lite inspiration till olika projekt jag skulle vilja kunna utföra här hemma. Just nu får det dock räcka med att kolla och planera.

Vi skulle behöva ett vardagsrumsbord och från början var planen att det skulle vara ett vitt bord i new englandstil. Modellen var redan utkollad. Vi väntade egentligen bara på lite extra tid att snickra ihop ett. Sedan råkade jag hitta ett bord på Pentik som hade träfärgad bordsyta. Blev helt förälskad i detta bord och skulle velat ha det DIREKT. Tyvärr tyckte jag på samma gång att den var lite väl dyr eftersom jag skulle fått det vita new england-stils bordet mycket billigare. Har sedan dess letat och letat och letat efter något som motsvarar Pentik bordet i utseende och new england bordet i pris. För någon dag sedan var jag inne på Skeppsholmens fastighetsmäkleri och såg att Filippa K:s lägenhet var till salu. Då måste man ju naturligtvis se på bilderna också… Och se så fint vardagsrumsbord hon har!

Filippa_vardagsrumsbord1_jpg

Filippa_vardagsrumsbord2_jpg

Inget vitt new england bord. Inte alls likt Pentikbordet. Men, ack så snyggt… Just nu vill jag ha ett sådant bord. Nu ska jag titta på bordet, jag ska föreställa mig bordet hemma hos oss och jag ska fundera med svärfar om det är svårt att bygga detta bord själv. Hittar jag under denna tid inget annat alternativ, vilket ni ju märker inte är helt osannolikt, kanske jag till sommaren skulle kunna ha ett sådant här bord i mitt vardagsrum. Hemma hos Kattis är det definitivt inga snabba beslut som görs.

Lämna en kommentar